آیا ارز دیجیتال Lumen امن است؟

آیا ارز دیجیتال Lumen امن است؟

آیا ارز دیجیتال Lumen امن است؟ استلار، به لحاظ امنیتی سابقه‌ی بسیار خوبی دارد. شبکه استلار، تقریبا هیچ گونه هکی را تاکنون تجربه نکرده است. هزینه‌ بسیار کمی که با انجام هر تراکنش این ارز دیجیتال پرداخت می‌کنید، برای جلوگیری حملات DDoS (نوعی حملات سایبری به سرور) مورد استفاده قرار می‌گیرند. از آنجایی که، شرکتی بزرگی مانند IBM هم در […]

آیا ارز دیجیتال Lumen امن است؟

آیا ارز دیجیتال Lumen امن است؟

آیا ارز دیجیتال Lumen امن است؟

استلار، به لحاظ امنیتی سابقه‌ی بسیار خوبی دارد. شبکه استلار، تقریبا هیچ گونه هکی

را تاکنون تجربه نکرده است. هزینه‌ بسیار کمی که با انجام هر تراکنش این ارز دیجیتال پرداخت می‌کنید،

برای جلوگیری حملات DDoS (نوعی حملات سایبری به سرور) مورد استفاده قرار می‌گیرند.

از آنجایی که، شرکتی بزرگی مانند IBM هم در پروژه‌های خود از این ارز دیجیتال استفاده می‌کند،

قطعاً به اندازه‌ کافی ایمن و مطمئن است.

مزایای استلار

  • سرعت بالای تراکنش‌ها:

استلار، پردازش حدود ۲۰۰۰ تراکنش در هر ثانیه را بر عهده دارد. در نتیجه، هر تراکنش حداکثر ظرف ۵ ثانیه تائید می‌شود. این سرعت چشمگیر باعث ایجاد پیشرفت بزرگی در پرداخت‌های برون مرزی شده است.

زمان کوتاه انجام تراکنش‌ها و کارایی عملیاتی بالای این ارز دیجیتال به کاهش هزینه آن منجر شده است. هزینه تراکنش این پروتکل بسیار کمتر از پروتکل پرداختی رقابتی مانند ریپل است.

  • بهره‌گیری از عناصر فنی پیشرفته

استلار می‌تواند عناصری مانند قرارداد هوشمند بلاک چین را در کنار ویژگی‌‌هایی چون امضای چندگانه قرار دهد که این ترکیب عملکرد پروتکل پرداخت را به طور کلی افزایش می‌‌دهد.

  • عدم تمرکز استلار
  • مشارکت با نام‌های بزرگی مانند IBM

معایب استلار

  • استلار با رقابت بالایی روبرو است

در نتیجه حفظ قدرت برایش دشوار است. پروتکل پرداخت ریپل بزرگترین رقیب استلار محسوب می‌شود، چراکه هر دوی آنها توسط یک شخص اجرا شده‌اند. به علاوه، موسسات بانکی سنتی نیز در تلاش‌اند تا در پرداخت‌های برون مرزی خود، تنوع ایجاد کنند و دسترسی به جوامع مختلف را حفظ نمایند (پلتفرم SWIFT یکی از این نمونه‌هاست).

  • دارای محدودیت در دسترسی برای انجام تراکنش

شما باید حداقل ۲۰ ارز دیجیتال XLM در کیف پول خود داشته باشید.این محدودیت در سیستم، می‌تواند برای کاربرانی که قصد ندارند تا این مقدار در ارز استلار سرمایه‌گذاری کنند، مشکل‌ساز باشد.

در حالی که ریپل یک ارز متمرکز به حساب می‌آید. با اینکه ممکن است بسیاری از کاربران به همین دلیل، استلار را به ریپل ترجیح دهند اما کاربران دیگری نیز مانند بانک‌ها و سایر موسسات مالی، سیستمی متمرکزتر مانند ریپل را ترجیح می‌دهند.

آیا ارز دیجیتال Lumen امن است؟

اطلاع لحظه ای از قیمت ها با عضویت در کانال تلگرامی اکسشارژ

کانال تلگرام اکسشارژ

آی دی : @excharge