باند جنایتکار ونزوئلا رمزهای رمزنگاری شده را از بازنشستگان می دزدید

باند جنایتکار ونزوئلا رمزهای رمزنگاری شده را از بازنشستگان می دزدید

جنایتکار ونزوئلا – یک آژانس پلیس ونزوئلا می‌گوید مجرمانی را که ادعا می‌شود با سوء استفاده از پلتفرم حواله رمزنگاری Patria، دارایی‌های رمزنگاری شده را از بازنشستگان سرقت کرده‌اند، دستگیر کرده است. طبق یک پست اینستاگرامی از داگلاس ریکو، مدیر سازمان خدمات تحقیقات علمی، کیفری و جنایی (معروف محلی به عنوان CICPC)، این آژانس اعضای […]

جنایتکار ونزوئلا – یک آژانس پلیس ونزوئلا می‌گوید مجرمانی را که ادعا می‌شود با سوء استفاده از پلتفرم حواله رمزنگاری Patria، دارایی‌های رمزنگاری شده را از بازنشستگان سرقت کرده‌اند، دستگیر کرده است.

طبق یک پست اینستاگرامی از داگلاس ریکو، مدیر سازمان خدمات تحقیقات علمی، کیفری و جنایی (معروف محلی به عنوان CICPC)، این آژانس اعضای یک باند جنایتکار ونزوئلا را دستگیر کرده است که او ادعا می کند در شهر ماتورین فعالیت می کرده اند.

در ایالت موناگاس ریکو نوشت که پلیس سه نفر را دستگیر کرده است یک مرد و یک زن ۳۰ ساله و یک مرد ۲۰ ساله.

پلیس ادعا کرد که این گروه خود را “هکرهای شرق” می نامد و بازنشستگان را با هدف سرقت دارایی های رمزنگاری شده آنها هدف قرار می دهد.

پلتفرم دولتی Patria به ونزوئلایی‌های مستقر در خارج از کشور اجازه می‌دهد تا توکن‌هایی را برای اقوام و دوستان خود در خانه ارسال کنند.

ونزوئلا

ونزوئلا

ایالت همچنین از این پلت فرم برای توزیع مزایا به افراد مانند مستمری بگیران با استفاده از دارایی رمزنگاری پترو (PTR) خود استفاده می کند.

ریکو اظهار داشت که پرونده اکنون به قوه قضائیه ارسال شده است و تصاویری از این سه نفر به اضافه چهار گوشی تلفن همراه و یک کامپیوتر که به گفته وی پلیس کشف و ضبط کرده است، منتشر کرد.

رئیس CICPC گفت که آژانس شواهدی پیدا کرده است که نشان می‌دهد این باند موفق شده است جزئیات ورود به سیستم را از قربانیانی که گفته می‌شود طعمه آنها شده‌اند به دست آورد.

همچنین به نظر می‌رسد که آنها حساب‌های پاتریا را به نام افرادی که فوت کرده‌اند ایجاد کرده‌اند و سعی کرده‌اند دولت را فریب دهند تا به آنها حقوق بازنشستگی پرداخت کند.

هنگامی که در پلتفرم پاتریا قرار گرفت، پلیس گفت این باند اقدام به انتقال دارایی های رمزنگاری شده بازنشستگان به کیف پول هایی کرد که در طیف وسیعی از «موسسات مالی مختلف» باز شده بود.

پلیس گفت که این باند همچنین از “اسناد جعلی” استفاده کرده و با موفقیت “هویت افراد متوفی” را غصب کرده است.

ظاهراً اعضای باند پس از گرفتن ژتون ها، سکه های خود را با بولیوارهای فیات مبادله کردند.

ریکو نتیجه گرفت که این فیات سپس «به منظور کسب سود به حساب های شخصی باند منتقل شد».

هم CICPC و هم SUNACRIP، رگولاتور ملی رمزنگاری، در مورد خطر کلاهبردارانی که به عنوان “مدیری” ظاهر می شوند و به بازنشستگانی که نیاز به استفاده از پلتفرم Patria دارند، هشدار داده اند.

افسران هشدار دادند که چنین افرادی “پیشنهاد مراقبت از کل فرآیند” برداشت پرداخت‌های PTR و تبدیل توکن‌ها به پول نقد را ارائه می‌کنند اما در واقع امیدوارند داده‌هایی را که برای سرقت دارایی‌های مستمری بگیران آسیب‌پذیر نیاز دارند به دست آورند.

 

همچنین بخوانید :

اطلاع لحظه ای از قیمت ها با عضویت در کانال تلگرامی اکسشارژ

کانال تلگرام اکسشارژ

آی دی : @excharge