رئیس بانک مرکزی فرانسه فاز ۲ پروژه یورو دیجیتال عمده فروشی را اعلام کرد

رئیس بانک مرکزی فرانسه فاز ۲ پروژه یورو دیجیتال عمده فروشی را اعلام کرد

بانک مرکزی فرانسه – ریاست فرانسه بر اتحادیه اروپا با تکمیل آزمایش‌های wCBDC ، طراحی یک بلاک چین اختصاصی و یک پلتفرم بازارساز خودکار پایان می‌یابد. فرانسوا ویلروی دی گالهاو، فرماندار بانک دو فرانس، روز سه شنبه گفت که فاز اول آزمایش ها با یورو دیجیتال عمده فروشی کامل شده است و آزمایش های فاز […]

بانک مرکزی فرانسه – ریاست فرانسه بر اتحادیه اروپا با تکمیل آزمایش‌های wCBDC ، طراحی یک بلاک چین اختصاصی و یک پلتفرم بازارساز خودکار پایان می‌یابد.

فرانسوا ویلروی دی گالهاو، فرماندار بانک دو فرانس، روز سه شنبه گفت که فاز اول آزمایش ها با یورو دیجیتال عمده فروشی کامل شده است و آزمایش های فاز ۲ امسال آغاز خواهد شد.

انتظار می رود چهار یا پنج آزمایش جدید راه اندازی شود.

رئیس بانک مرکزی فرانسه در سخنرانی در مجمع مالی بین‌المللی پاریس یوروپلاس، دستاوردهای اتحادیه اروپا در مقررات دارایی‌های رمزنگاری شده تحت ریاست جمهوری فرانسه را خلاصه کرد و به طور خاص به مقررات صندوق انتقال (قانون سفر) و بازارهای دارایی‌های رمزنگاری شده (MiCA) اشاره کرد.

یوروسیستم در حال بررسی محدوده و طراحی ارز دیجیتال بانک مرکزی یورو (CBDC) است.

بانک مرکزی فرانسه

بانک مرکزی فرانسه

ویلروی دی گالهاو ادامه داد، منطق اصلی برای یورو دیجیتال خرده فروشی حفظ نقش پول بانک مرکزی در اقتصاد است، حتی در شرایطی که “انقلاب دیجیتال در معرض تهدید قرار دارد”.

وی به نفع حداکثر واسطه گری در طراحی صحبت کرد و خاطرنشان کرد:

واسطه ها نسبت به بانک های مرکزی تجربه بیشتری در رابطه با مشتری و اقدامات «مشتری خود را بشناسید/ضد پولشویی» (KYC/AML) دارند.

او گفت:

“من معتقدم که یوروسیستم نباید نقش مدیریت دارایی های دیجیتال یورو را داشته باشد: بانک دو فرانس آخرین حساب های مشتری خصوصی خود را بیش از ۲۰ سال پیش بسته است و قصد بازگشایی هیچ کدام را ندارد.”

ویلروی دی گالهاو گفت که CBDC عمده فروشی که برای نقل و انتقالات بین بانکی و تراکنش های مشابه استفاده می شود، کمتر از خرده فروشی اهمیت نخواهد داشت.

وی موارد استفاده حیاتی را از تسویه اوراق بهادار منتشر شده با فناوری دفتر کل دیجیتال (DLT) و پرداخت های برون مرزی و ارزی عنوان کرد.

بانک دو فرانس یک فناوری دفتر کل دیجیتال اختصاصی به نام DL3S را برای یک سیستم بالقوه آینده طراحی کرد.

همچنین یک پلتفرم بازارساز خودکار مبتنی بر یک مدل مالی غیرمتمرکز تولید کرد، که در آن تسویه حساب‌های چند CBDC می‌تواند انجام شود.

آزمایش‌های جدید شامل آزمایش نمونه اولیه یورو دیجیتال با بازیگران خصوصی و سایر بانک‌های مرکزی در آمادگی برای اجرای رژیم آزمایشی در سال ۲۰۲۳ است.

ویلروی دی گالهاو بر اهمیت قابلیت همکاری بین DLT و سیستم سنتی تاکید کرد.

او گفت که DLT به جای جایگزینی زیرساخت های سنتی مکمل خواهد بود.

 

همچنین بخوانید :

اطلاع لحظه ای از قیمت ها با عضویت در کانال تلگرامی اکسشارژ

کانال تلگرام اکسشارژ

آی دی : @excharge